För & emot.. Sant eller lögn?... Om NORDMARKS barnen.

Hetsjakten fortsätter på alla dessa olika BLOGGARNA & FORUM som finns ute på nätet om M & D "NORDMARKS barnen", det fortsätter som en löpeld.
Räcker det inte nu.
Det hjälper inte M & D att ifrågasätta, sitta & diskutera & tro att man vet om Ma är pedofil eller att Pa har hjärntvättat M & D.
Har det inte pågått länge nog nu, jag finner inte ord till er "SVENSKA folket" som håller på & medverkar i denna hetsjakt..
Så jag ber er istället, snälla hjälp dessa barn så det kommer upp på rätt bord, då får det ju avgöras där om det är sant eller ej, svårare än så kan det väll inte vara.
Så kan M & D få känna att dom får en chans, att man en gång för alla lyssna på vad dom (D & M) har att berätta. 
Först då kan skiten nystas upp, & barnen få tillbaka sina liv. 

Jag ska berätta lite hur det var när M kom till mig första gången, så kanske ni kan förstå att detta flickebarn är en mycket mogen tjej för sin ringa ålder, pga allt som hänt, som hon (M) har behövt gå igenom under dessa år.
Att både M & D fått ta mycket som inga barn ska behöva ta eller ens komma i närheten av.

M skulle åka tåg upp hit till Värmland till mig, det var ca 4 år sedan hon (M) varit hemma i VÄRMLAND, sen hon (M) så tragiskt & dramatiskt med sin bror D rycktes bort ifrån, utan förklaring.
Så man kan ju tänka sig hur mycket tankar & funderingar samt fjärilar i magen, blandat med den enorma glädje hon (M) kände för att få komma (hem) igen.
Så kom då den stora dagen M skulle komma.
Jag skulle hämta M vid tåget  som vi hade bestämt, både hon & jag var nervösa, men glada åt att äntligen ses.
När M klev av tåget så möttes jag av en mager, blek & trött tjej, med ett litet nervöst leende på läpparna. 
Jag själv som är mamma, såg direkt att detta flickebarn hade mycket sorg i sitt hjärta. En klump av ledsamhet satte sig i min mage.
Men det blev en varm kram till mötes innan vi satte oss i bilen & for hemmåt.
Efter våran första helg tillsamman blev det många fler.
M kom upp nästan varannan helg efter det, ibland så blev det några helger direkt efter varandra med.
M kom på loven, M kom även under jul & Nyår.
M blev en i familjen med oss.
M blev gladare, M började äta med god aptit, M skrattade, M fick glimten med hoppet i ögonen, ja hela M förändrades.
M började planerade för framtiden, M tog tag i skolan, M började råplugga för att få upp betygen.
M satsade allt nu på att komma in på hundgymnasiet i Forshaga (vilket hon lyckades med).

Det blev nytt år, (2010) Ett Citat från M: Känns som om det vänder nu, trodde aldrig att jag skulle säga det, men jag tror det finns hopp.
Vi pratade mycket M & jag, jag försökte ge råd, försökte påminna mig själv i våra samtal att denna unga tjej ej var så gammal som det kändes nar vi satt & pratade.
Många ggr efter våra pratstunder så somnade jag med rödgråtna ögon & snorig näsa.
Det var så sorligt allt detta som dessa barn M & D fått/får bära, & deras rop på hjälp, men ej fått.
Jag var så tacksam att M släppte mig inpå sig, & att M vågade släppa in mig i hennes liv, & samtidigt ha tilliten att jag ville henne väl. Tack M för att du vågade.

Så till er nu Svenska folket som säger/tror sig vet att allt som dessa barn säger är Pa:s ord, fast dom varit inlåsta på FOLÅSA under flera år. 
Och att Pa har hjärntvättat M & D.
Hjälp dom istället, (M & D) att få göra sig hörda, så visar det sig vem som talar sanning.
Låt alla spekulationer ta slut någon gång.

Tack för ordet


Kommentarer
Postat av: Följer utvecklingen

Barnen är ju inte längre barn. Du säger dig vara kusin och du gråter för barnen. Men din historia ger ju inte någon tyngd, för också du måste väl ändå medge att något inte stämmer med att barnen omhändertogs utan orsak?



Hur ser du som kusin på Daniels utspel på Flashback? Tror du att det är enbart mammans ondska som försatt dina kusiner i den situation de nu befinner sig i?

2011-08-23 @ 04:20:03
Postat av: ballobas

Jag har skrivit en del på FB angående dessa barn sen D startade en tråd där.



Jag tror på hans berättelse men jag tror inte på allt som han skriver där,tyvärr.

Jag har varit hård i min framtoning emallan åt när jag inte fått svar på frågor som jag tycker har varit viktiga att få svar på.



Det har jag varit för att jag tror att D's ord inte har kommit från honom själv.



På FB får man inte spekulera om någons konto vem som sitt bakom och skriver men jag kan säga här att ibland så är det nog tyvärr d's pa som ligger bakom orden.

Och det blir då inte d's berättlse utan det blir en annans och det är synd.



Att D startade en tråd på FB för att berätta sin historia kan så här i efterhand ses som att det inte var ett bra alternativ.



Utan d skulle ha gott andra vägar för att slippa alla spekulationer om Pa och Ma det ör den bistra sanningen.



Att lägga ut en massa osamannhängande dokument och hänga ut människor med namn och telefonnummer och uppmana folk att ringa dessa mm, ledde bara till att det vart en hetsk stämmning i tråden.



Klart folk vill ha tunga bevis när man anklagar för det värst brott någon kan begå mot ett barn.



Jag är kanske för krtisk i en del ögon men jag försöker se på det hela med öppna ögon och ju mer jag satte mig in i hitorien och tog del av dokumenten ser jag att det ligger bakom en sorglig vårdnadstvist med föräldrar som anklagar varandra för hemska saker.



Det är här barnen kommer i kläm och tvingas ta ställning till något som dom inte ska behöva göra.

Man måste se till bilden att det är lätt att manipulera ett barn som redan mår dåligt över sin familje situation för att få över denne på sin sida.



Det är här som socialen blanda annat brister fullständigt och väntar alldeles för länge med att ingripa för dessa barn.Det hade förmodligen sett annorlunda ut om de ingripit tidigare och gett familjen vård inkluderat Pa coh Ma.



Angående pedofil anklagelserna kom de först på tal och anmäldes när vårdnads tvisten var i full gång, för mig blir det inte bara en slump längre utan mer som en orsak att vinna en vårdnadstvist.



Detta kan jag INTE veta till 100% men läser man dokumenten så lutar det åt att det är så. Hårda ord men ett fullt spel för att vinna något.

Sen tror jag att det finns en liten chans att M historia är sann, men inte att den skyldig är den så många vill tro.

Det tror jag kommer att komma fram när M fått läka och tid att ro om sig själv.

Detta jag skriver är inte sanningar utan mina egna tankar och hur jag ser på det.



Slut ord :



Myndigheter har begått fel och måste ses över.

M och D har fått lida något fruktansvärt och det är INTE deras fel att det gått så här.



/ballobas

2011-08-23 @ 09:41:21
Postat av: Karro

Håller med dig. Alla borde hjälpa genom att lyssna på ungdomarna istället för att tro sig veta vad dom behöver. Om man nu tycker att de överdriver i sina berättelser så är det såhär DE har upplevt allt och då är det deras sanning. Myndigheterna har verkligen inte funnits där för de här två barnen som har fötts hos två föräldrar som verkar ha stora problem :( Det är så sorgligt alltihop och det vi andra kan göra för att hjälpa är att visa att vi stöttar ungdomarnas önskan om upprättelse från myndigheterna. Tur att de har någon släkting som dig iaf. Hoppas hoppas verkligen att saker och ting ordnar sig så ungdomarna kan få leva utan olycka och ångest i framtiden.

2011-08-23 @ 10:43:34
Postat av: Amysbelive

Wow, du tycker inte att dom är barn? I mina ögon är & borde dom vara det, M är endast 16 år, men det ska kanske räknas som vuxen?!!!

Däremot får jag hålla med att D är vuxen, han är ju myndig.



Men herregud, jag är inte ute efter att min berättelse ska ge någon tyngd, som jag har skrivit tidigare, så vill jag bara ge min syn.



Jag fokuserar mig varken på Ma eller Pa, på vem som har gjort vad & inte, vilket alla andra gör, Istället vill jag att M & D ska få höras, komma fram & få den hjälp dom behöver.

Då får vi ju svaren, då kommer det fram vem som har gjort vad & inte, då menar jag inte bara Pa & Ma, utan på alla distanser.

Eller?



Om Flaschback så jag ger mig inte in i den diskutionen om länken där. D är ju inget barn, det sa du ju själv, så han får stå för det.

Om du har läst mina tidigare inlägg så vet du att jag valde att inte ta med den länken.



//amysbelive

2011-08-23 @ 12:42:11
Postat av: Amysbelive

Okej, förstår..

Personligen så valde jag att inte lägga ut FB här på BLOGGEN av olika andledningar.



Det vore konstigt om man inte ställer motfrågor & vill ha bevis, när en sådan här stor sak komer ut, men man kan ju försöka hålla sig inom dom normala gränserna, & inte lynchstämning. (nu menar jag inte att du har gjort det, utan rent allmänt)..



Man kan diskutera & tro sig veta mycket, men personligen valde jag att inte spekulera, jag känner att jag inte behöver det.

Jag har M & D: ord ringande i mitt huvud, det räcker för mig.



Vilken människa som helst borde fatta, att dessa barn M & D behöver hjälp. Det tror jag vi är överens om.

Min önskan att någon lägger detta på sitt bord, en gång för alla, & lyssnar på M & D.

Först då avgörs det om det är trovärdigt eller ej.



Tack ballobas, håller med dig fullt i dina slut ord.. M & D behöver se att det finns vuxna människor som vill dom väl..



//amysbelive

2011-08-23 @ 12:51:53
Postat av: Amysbelive

Taaack Karro :))

En till som har förstått.



//amysbelive

2011-08-23 @ 13:00:48
Postat av: Patrik Nyberg

Hej Amysbelieve,

Det som tyvärr har hänt om man läser Flashback-tråden är att många som skriver där tagit till sig den förhärskande mediebilden. Jag ser att flera av moderatorerna skriver vettiga inlägg men många av användarna är bara inne för att bete sig vidrigt mot D och M. Många verkar ju tro att barnen inte ansågs trovärdiga när de berättade om övergrepp. Så är inte alls fallet. Tvärtom. Jag ska inte gå in på alla turer här men anledningen till att åklagaren slutligen la ner förundersökningen 2007 var på grund av att D och M ville att utredningen skulle flyttas till ett annat polisdistrikt. De ansåg bland annsat att jäv förelåg. Åklagaren Olsson avslog slutligen barnens begäran och la ner förundersökningen då "målsäganden inte medverkar vid förhör". Men barnen hade redan förhörts och vid den nya utredningen skulle nya förhör hållas. Att i det läget vara så rigid som åklagaren varit i detta fall mot en 12-årig flicka och inte tillmötesgå ett barns begäran om att andra poliser ska ta vid när det gäller utredandet av grova brott är för mig ett exempel på att jurister inte alltid söker efter sanningen.

Nedanstående artikel handlar om D och M.

http://www.newsmill.se/node/21188

M v h

Patrik Nyberg

2011-08-23 @ 20:07:08
Postat av: Amysbelive

Hej Patrik.

Jag håller med dig.. & stort tack för att du delar med dig av din information & länkar mm. Nej sanningen har dom tydligen inte varit intresserade av. Man kan fråga sig varför?

MVH amysbelive

2011-08-24 @ 21:38:10
Postat av: Annie

Sanningen finns naturligtvis hos barnen och jag är säker på att den snart kommer fram.Då blir det de ansvariga vuxna som får stå till svars för sina medvetna och omedvetna misstag.Det får aldrig finnas misstag när det gäller barns bästa.

Själv tycker jag att det stinker lång väg gällande mycket i socialas utredningar, handlande och kontaktnät.

Tack för att det finns människor som du.

2011-08-25 @ 21:25:50
Postat av: Amysbelive

Hej Annie.

Oja, visst gör den det.

Ja, det är det som man verkligen hoppas på. Jag tror inte den ligger alldeles för långt bort nu.



Börjar man bara att lyssna på M & D, så kommer det ena att leda till det andra, & då kommer sanningen fram, & då behöver inte folk längre tro sig veta, som dom sig så duktigt gör.



Håller med dig att det stinker lång väg, finns ingen ursäkt för hur dessa barn har blivit behandlade.

Tack själv, vi måste visa dessa barn att det finns människor som tror på dem.



MVH amysbelive

2011-08-25 @ 21:42:24
Postat av: Bella

usch, tycker den här historian är hemsk. Förstår inte hur det kan ha gått så snett. Men å andra sidan så är det ju itne heller första gången.. /:

Jag hoppas dom får igenom det här o att barnen kan gå vidare med sina liv. Men "mamman" bakom lås och bom.

2011-08-26 @ 13:20:06
URL: http://dumpuckoo.blogg.se/
Postat av: Amysbelive

Hej Bella.

Ja det är en hemskt & tragisk histora. Det är mycket man inte förstår. Men det händer faktiskt i vårt land Sverige.

Ja, verkligen, det måste dom få, rätten till ett liv.

För dom som har satt dom här barnen i denna hemska situation ska inte komma undan en gång till.



//amybelive

2011-08-26 @ 18:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0