Det är mycket som händer nu om NORDMARKS barnen i media & på nätet...

Mycket har hänt det här första dygnet sen jag öppnade BLOGGEN.
Debatten på Flasckback fortsätter som en löpeld. Det har kommit ut en massa nya saker, som t.e.x. om M:s & hennes förhör (M är 10 år i förhöret) om hur övergreppen började när M började att minnas mm.
Det är D som själv har lagt ut den för att man ska förstå. Kort efter att D hade lagt ut länken om M:s förhör, så tar M kontakt med D.
Citat från D på Flaschback: M har hört av sig just nu, för hon visste om att förhöret skulle komma. Bara sekunder sedan. Hon är mycket glad över det stöd som NU visats vilket har gett henne ett hopp (hennes egna ord).

Jag blev mycket glad att läsa att M hade hört av sig till D, ett livstecken, vilket för mig visar att M ändå måste må ok. Till dig M, jag hoppas att rullningen som nu är igång ser till att du kan komma fram snart, & inte behöva vara på flykt så länge till.
Dom som lyssnar på detta förhör om M, kan inte undgå att höra M:s förtvivlan att ej falla i gråt under förhöret när M berättar vad som har hänt, & vad Ma har gjort. 

Jag har valt att inte lägga ut länkarna här, alltså M;s förhör & länken till Flaschback, för det känns inte nödvändigt, dom har & kommer att fortsätta att sprida sig fort ändå.
Med min BLOGG ville jag bara visa min historia hur jag känner dessa barn, mina kusiner, inte hetsjakten på bevis. För jag vet vad jag behöver veta.

Själv har jag inte sovit värst mycket inatt, det har varit många tårar & en hemsk förtvivlan efter att jag lyssnade på M:s förhör.
Tankarna har snurrat som en karusell i skallen idag, över dessa barns situation, om vad dom har gått igenom, & som dom (M & D) åter igen nu behöver uppleva, bara för att ingen har lyssnat, & för att få folk att förstå & slutligen till att dom ska tro på dom (M & D).

Så om jag tar så illa vid mig, då kan man ju bara föreställa sig vilket helvete M & D har/är varit i.

Tänkte dela med mig utav ett av mina minnen när M var på besök hos mig. För det ögonblicken glömmer jag aldrig..
Citat av M: Pa kanske inte har gjort allt rätt alla gånger, men vem har det!  Han har aldrig gjort oss illa, men det har Ma,  & Pa har alltid sagt hur mycket han älskar oss.

Med det Citatet (M:s) i minnet avslutar jag mitt inlägg idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0